Sunday 20 October 2013

Masalah keputihan... WANITA....Jangan ambil mudah!

Assalamualaikum....
Selamat pagi....
Pagi ni terasa nak kongsikan tentang penyakit yang tidak asing bagi semua wanita.. iaitu KEPUTIHAN...
Apa2pon, bkan semua wnita menghadapi masalah ni...
Tapim tahukah anda?
Tanda-tanda penyakit akibat daripada keputihan boleh diamati menerusi ciri dan warna lelehan yang keluar saat keputihan berlangsung. Namun, perlu anda ketahui bahawa tidak semua lelehan yang keluar itu merupakan tanda penyakit.
Dalam kebanyakan kes, masalah keputihan yang kerap berlaku kepada para wanita adalah disebabkan oleh kulat. Ini termasuklah wanita hamil. Namun, apabila masalah menjadi lebih kronik, pemeriksaan perlu dilakukan kerana dikhuatiri ia mempunyai kaitan dengan masalah kencing manis ketika hamil. Bagi wanita yang tidak hamil, keputihan lazimnya berlaku sewaktu stres ataupun ketika imuniti tubuh menjadi lemah.
1. Jernih
Sekiranya, lelehan yang dialami berwarna jernih dan banyak lendir tetapi tidak berbau, anda tidak perlu risau. Keadaan ini merupakan sesuatu yang normal. Lazimnya, lelehan daripada warna seperti ini akan keluar dua minggu menjelang haid, sekitar waktu subur dan apabila hormon estrogen berlebihan mahupun stres. Malah, keputihan seperti ini turut sering dialami oleh kebanyakan wanita hamil.
2. Putih
Lain pula halnya jika lelehan yang keluar berwarna putih, berair dan berbau busuk.
Malah, jika kegatalan di sekitar kemaluan dialami dan disertai dengan rasa sakit ketika membuang air kecil maka kemungkinan besar anda menderita jangkitan yang yang disebabkan oleh sejenis kulat dikenali sebagai candida albicans. Kulat ini sememangnya paling sering hinggap di bahagian intim wanita.
3. Putih pekat
Sekiranya lelehan yang keluar kelihatan seperti susu pekat, melekit, sangat banyak dengan bau yang tidak begitu menyenangkan, berkemungkinan berlaku radang pada serviks dan vagina. Dalam keadaan tertentu terutamana ketika keadaan menjadi lebih teruk, rupa lelehan itu akan kelihatan seperti tairu. Untuk makluman anda, masalah ini sebenarnya turut berpunca daripada jangkitan candida albicans.   
4. Coklat
Lelehan yang berwarna coklat, berair, sangat banyak dan lembap merupakan petanda anda mengalami masalah gangguan pembuluh darah pada serviks atau endometriosis. Warna coklat tersebut timbul akibat perdarahan seperti keguguran, haid tidak teratur ataupun darah segar yang apabila kering bertukar warna menjadi coklat.
5. Merah muda
Bagi anda yang mungkin mengalami lelehan yang berwarna merah muda, cair, sangat banyak tetapi tidak berbau maka berkemungkinan berlaku jangkitan bakteria yang tidak khusus. Biasanya keputihan ini terjadi setelah melahirkan. Selain daripada itu, ia juga mungkin haid, pendarahan di pangkal rahim, faraj atau dalam rahim. Antara lain, gejala ini turut timbul saat anda mengalami masalah hormon estrogen berlebihan.

Di Shaklee, kami juga menyediakan produk yang In Sha Allah boleh membantu masalah keputihan.. Ramai antara pengguna mengakui masalah keputihan mereka juga telah hilang. Apa2 pon, kalau masalah keputihan tersebut agak rumit, kene laa berjumpa dotor jgk ye.. Jgn ambik mudah.. banyak efek nnt yang antaranya mengeluarkan bau yang kurang enak, mengganggu hubungan suamisteri dan ketidakselsesaan pada wanita itu sendiri,. Jadi, atasi masalah ni sebelum terlambat ok!
Ikuti pengakuan seorang wanita tentang Alfalfa Shaklee, iaitu Raja Segala Tumbuhan.....


Ini pengakuan sebenar pengguna Alfalfa...  apa2pon, Alfalfa terlalu banyak kebaikannya. Utk Milkbooster, nak kurus pon boleh!
Lebih banyak lagi testimoni pengguna Alfalfa di SINI
Ingin mencuba produk SHAKLEE dengan HARGA HEBAT??
Hubungi:

Sharifah Rokiah bt Syed Ahmad Nordin
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 933442 ]
♥ Contact No | SMS :013 9927742
♥ Emel : sharifah_rokiah@ymail.com
♥ Laman web: raniacintahatiumi.blogspot.com

Like  FB Page : Rania Health Beauty Centre untuk TAWARAN DISKAUN dan konsultasi percuma khas untuk mereka yang membeli dengan saya..

No comments:

Post a Comment