Monday 23 September 2013

Petua Untuk Meningkatkan Seri Wajah

Assalamualaikum semua..

Wanita dan kecantikan memang dah sebati kan...
Dalam kita duk guna produk kecantikan dalam menjalani hari2 kita, apa kata sekali sekala amalkan petua tradisi untuk kecantikan seri wajah ni ye... 


Pilihan 1: Menggunakan beras dan kunyit hidup. Goreng secawan beras dengan kunyit hidup hingga bertukar ke warna hitam. Kemudian blend, dan sapukan ke muka dan badan sebelum mandi.
Pilihan 2: Ambil beberapa helai daun pegaga. Basuh dan blend sehingga hancur. Kemudian perahkan beberapa titis air limau. Gaul rata sebelum disapukan ke seluruh wajah. Biarkan kering dan kemudian bilas dengan air bersih. Buat selalu.
Pilihan 3: Air rebusan kurma merah. Rebus kurma merah (sukatan ikut suka, kalau nak banyak kena rebus banyak juga). Setelah masak, masukkan air rebusan ke dalam gelas dan campurkan 1 sudu besar madu dan 2 sudu besar jus buah prun ke dalamnya. Minum 1 atau 2 kali sehari.
Pilihan 4: Rendam serbuk teh, masukkan ke peti ais dan biarkan semalaman. Pagi esoknya, selawat sebanyak 3 kali dan sapulah air rendaman serbuk teh  ke seluruh muka sebelum mandi. Kulit anda akan beransur-ansur  menjadi licin, halus dan juga berseri.
Pilihan 5: Ambil segenggam inai, rebus dan biarkan sejuk. Bila sejuk, berselawat 3 kali sambil menyapu air inai ke seluruh muka. Amalkan selama 3 malam berturut-turut. Anda akan dapat melihat hasilnya nanti.

No comments:

Post a Comment